Perfil de egreso y desempeño laboral de los estudiantes de Ingeniería Civil de la Universidad de Guayaquil
Fecha
2017-06-20
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Dialnet
Resumen
Con este trabajo, se pretende reafirmar la merecida importancia que tiene la realización de las
Prácticas Preprofesionales en los estudiantes de Ingeniería Civil de la Universidad de Guayaquil ya
que constituye un problema que día a día se acrecienta debido a que no se pone en juego los
conocimientos adquiridos durante el proceso formativo del estudiante, lo que le impide concretizar
teorías aplicándolas a situaciones problemáticas reales en el campo laboral. Para el desarrollo del
trabajo de investigación se apoyó fundamentalmente en la entrevista y la encuesta; el procesamiento
y análisis de los resultados. La población de estudio estuvo constituida por los estudiantes de quinto
nivel y egresados, docentes; varios representantes de la empresa pública y privada; y también de
expertos. La principal fuente de inspiración que llevó a cabo esta investigación, es con el claro
propósito de aportar al desarrollo profesional de los estudiantes, proyectando profesionales capaces
de desempeñarse en cualquier área laboral
With this work, one tries to reaffirm the well-deserved importance that has the accomplishment of the Practices Preprofesionales in the students of Civil Engineering of the University of Guayaquil since it constitutes a problem that day after day is increased due to the fact that there is not brought into play the knowledge acquired during the formative process of the student, which prevents him(her) concretizar theories them applying to problematic royal(real) situations in the labor field. For the development of the work of investigation(research) it (he, she) rested(relied) fundamentally in he(she) them interviews and the survey; the processing and analysis of the results. The population of study was constituted by the students of fifth level and gone away(graduated), educational; several representatives of the public and private company; and also of experts. The principal one.
With this work, one tries to reaffirm the well-deserved importance that has the accomplishment of the Practices Preprofesionales in the students of Civil Engineering of the University of Guayaquil since it constitutes a problem that day after day is increased due to the fact that there is not brought into play the knowledge acquired during the formative process of the student, which prevents him(her) concretizar theories them applying to problematic royal(real) situations in the labor field. For the development of the work of investigation(research) it (he, she) rested(relied) fundamentally in he(she) them interviews and the survey; the processing and analysis of the results. The population of study was constituted by the students of fifth level and gone away(graduated), educational; several representatives of the public and private company; and also of experts. The principal one.
Descripción
pdf
Palabras clave
PRÁCTICAS PRE-PROFESIONALES, INGENIERÍA CIVIL, FORMACIÓN PROFESIONAL, PRE-PROFESSIONAL PRACTICES, CIVIL ENGINEERING, VOCATIONAL TRAINING
Citación
Formato de citas Vélez-Aspiazu, E. (2017). Perfil de egreso y desempeño laboral de los estudiantes de Ingeniería Civil de la Universidad de Guayaquil. Dominio de las Ciencias, 3(3), 884-896. doi:http://dx.doi.org/10.23857/dc.v3i3.544