The influence of multimedia resources in listening comprehension

Fecha
2022-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación
Resumen
Listening is a language skill that allows you to socialize and understand words during the process of verbal communication. This skill requires a basic understanding of syntax and grammatical structures so that communication between people can be interpreted properly. The modality will be of mixed character, combining the functionalities of the qualitative character and of quantitative character. The observation was made to a population of 49 students of the first year of the BGE baccalaureate of the Juan Montalvo Fiscal Educational Unit, applying research instruments such as student surveys and teacher interviews. The data obtained from the analysis process determined a lack of motivation and confusion between the words in the language. The conclusions and recommendations obtained were analyzed through the results of the research, thus developing a methodological guide using multimedia resources for listening in the English language.
La comprensión auditiva es una habilidad del lenguaje que permite socializar y comprender palabras durante el proceso de la comunicación verbal. Esta habilidad requiere de una comprensión básica de la sintaxis y también de las estructuras gramaticales para que la comunicación entre personas pueda ser interpretada adecuadamente. La modalidad será de carácter mixto, combinando las funcionalidades del carácter cualitativo y de carácter cuantitativo. La observación sea realizo a una población de 49 estudiantes del primer año de bachillerato BGE de la Unidad Educativa Fiscal Juan Montalvo, aplicando instrumentos de investigación como encuestas a estudiantes y la entrevista al docente. Los datos obtenidos del proceso de análisis determinaron una falta de motivación y una confusión entre las palabras en el idioma. Las conclusiones y recomendaciones obtenidas fueron analizadas a través de los resultados de la investigación, desarrollando así una guía metodológica utilizando recursos multimedia para la comprensión auditiva en el idioma inglés.
Descripción
PDF
Palabras clave
LISTENING COMPREHENSION, MULTIMEDIA RESOURCES
Citación