Reading strategies and their effect on improving students’ reading comprehension skills.

Fecha
2023-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
Reading is an essential skill for the integral learning of a language, since students need to absorb information through texts. Nevertheless, it has been confirmed through this research that 7th grade students of the Minerva Educational Unit have reading comprehension problems when faced with new texts, due to the scarcity of reading strategies applied in the comprehensive reading process. Therefore, the objective of this study was to explore the effect of reading strategies and their feasibility in strengthening reading comprehension. Through propositional, bibliographic and field research that included the quantitative and qualitative collection of data through surveys and teacher interviews, in response to the problem found, it was considered the creation of a booklet with A2 level reading exercises strategically designed to improve students' reading comprehension.
La lectura es una habilidad esencial para el aprendizaje integral de un idioma, ya que los estudiantes necesitan absorber información a través de los textos. Sin embargo, se ha confirmado a través de esta investigación que los estudiantes de 7mo grado de la Unidad Educativa Minerva tienen problemas de comprensión de lectura cuando se enfrentan a nuevos textos, debido a la escasez de estrategias de lectura aplicadas en el proceso de lectura comprensiva. Por lo tanto, el objetivo de este estudio era explorar el efecto de las estrategias de lectura y su viabilidad en el fortalecimiento de la comprensión lectora. A través de la investigación proposicional, bibliográfica y de campo que incluyó la recopilación cuantitativa y cualitativa de datos a través de encuestas y entrevistas al maestro, en respuesta al problema encontrado, se consideró la creación de un booklet con ejercicios de lectura de nivel A2 diseñados estratégicamente para mejorar la comprensión lectora de los estudiantes.
Descripción
PDF
Palabras clave
STRATEGIES, READING COMPREHENSION, ACTIVITIES, BOOKLET
Citación
APA