The impact of the use of the mnemonic devices for vocabulary learning in efl context for A1.1 level.

No hay miniatura disponible
Fecha
2023-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
The present study analyzes the impact of the use of mnemonic devices in the learning of vocabulary in the context of EFL (English as a Foreign Language) in the Fiscal educational unit "Nestor Campuzano Mendoza" to the students of 8th year of basic education, giving as a result the deficiency in vocabulary, was determined with the application of instruments such as observation, student survey and an interview with the teacher. In addition to this, a theoretical investigation of the variables was carried out through historical antecedents, their legal foundations and the context of the investigation. Likewise, the results obtained by the instruments were analyzed statistically and it was considered appropriate to design a didactic guide on the mnemonic equipment so that the teacher can apply it correctly in the classroom, giving rise to the learning of mnemonic techniques based on synergy and didactic content.
El presente estudio analiza el impacto del uso de dispositivos mnemotécnicos en el aprendizaje de vocabulario en el contexto EFL (English as a Foreign Language) en la Unidad Educativa Fiscal "Néstor Campuzano Mendoza " a los estudiantes de 8vo año de educación básica, dando como resultado la deficiencia en el vocabulario, se determinó con la aplicación de los instrumentos tales como la observación, encuesta a los estudiantes y una entrevista a la maestra. En adición a esto, se realizó una investigación teórica de las variables a través de antecedentes históricos, sus fundamentos legales y el contexto de la investigación. Asimismo, se analizaron de manera estadística los resultados obtenidos por los instrumentos y se consideró apropiado diseñar una guía didáctica sobre los equipos mnemotécnicas para que el docente pueda realizar la aplicación de manera correcta en su aula de clase, dando lugar al aprendizaje de técnicas mnemotécnicas basadas en la sinergia y contenido didáctico.
Descripción
PDF
Palabras clave
EFL (ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE), MNEMONIC DEVICES, VOCABULARY LEARNING, DIDACTIC GUIDE
Citación
APA