The use of gamification in the classroom for enhancing speaking skills on 9th grade students.

Fecha
2023-09
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Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
This present research project aims to investigate the use of gamification through classroom game activities to enhance speaking skills in ninth grade students from Unidad Educativa Fiscal Veintiocho de Mayo. Through the data collection it was possible to perceive that the students present problems when developing oral skills. They do not reach the level of proficiency in the English language according to the Common European Framework of Reference (A.1.2). Many factors influenced the low performance of the students, the lack of motivation and the lack of confidence are one of them. To solve this problem, it is proposed to design a dynamic learning environment based on classroom game activities so that teachers can make use of the different games in order to improve the oral competence of students.
Este presente proyecto de investigación tiene como objetivo investigar el uso de la gamificación por medio de actividades de juego en el aula para la mejora de la competencia oral en los estudiantes de noveno grado de la Unidad Educativa Fiscal Veintiocho de Mayo. A través de la recolección de datos se pudo percibir que los estudiantes presentan problemas al desarrollar las habilidades orales. Ellos no alcanzan el nivel de competencia en el idioma Inglés acorde al Marco Común Europeo de Referencia (A.1.2). Muchos factores influyeron en el bajo rendimiento de los estudiantes, la falta de motivación y la falta de confianza son uno de ellos. Para solventar esta problemática, se propone diseñar un entorno de aprendizaje dinámico basado en actividades de juego en el aula para que los docentes puedan hacer uso de los diferentes juegos con el fin de mejorar la competencia oral de los estudiantes.
Descripción
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Palabras clave
SPEAKING SKILLS, GAMIFICATION, CLASSROOM GAME ACTIVITIES, DYNAMIC LEARNING ENVIRONMENT, LEARNING STRATEGIES
Citación
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