The influence of pop music in the development of listening Comprehension skills.

No hay miniatura disponible
Fecha
2023-09
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
Resumen
This study focused on the use of pop music as a didactic resource to improve listening comprehension in ninth-grade students at the Simon Bolivar Public Basic Education School located in Guayaquil city. Based on previous research, it was determined that the use of pop music has a positive impact on the development of listening comprehension skills. The study employed a qualitative and descriptive research design, utilizing a survey questionnaire consisting of questions, indicators, statistical representation, and data analysis to comprehend the research problem. The design of a didactic guide that integrates pop music into listening comprehension activities has shown positive contributions in the teaching-learning process of English as a foreign language (EFL). Furthermore, the guide becomes one of the primary resources used by teachers to design their lesson plans, offering an effective solution.
Este estudio se centró en el uso de la música pop como recurso didáctico para mejorar la comprensión auditiva en estudiantes de noveno grado de la escuela Fiscal Simón Bolívar, ubicada en la ciudad de Guayaquil. A partir de investigaciones previas, se pudo determinar que el uso de la música pop tiene un impacto positivo en el desarrollo de las habilidades de comprensión auditiva. Se trata de un estudio de tipo cualitativo y descriptivo que utiliza una encuesta con preguntas, indicadores, representación estadística y análisis de resultados para comprender el problema de investigación. El diseño de una guía didáctica que integra la música pop en actividades de comprensión oral ha demostrado tener aportaciones positivas en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera. Además, la guía se convierte en recurso principal utilizado por los profesores para diseñar sus planes de clase, ofreciendo una propuesta eficaz como solución.
Descripción
PDF
Palabras clave
POP MUSIC, LISTENING COMPREHENSION, SKILLS, TEACHING, DIDACTIC GUIDE
Citación
APA