La tecnología y su influencia en el aprendizaje de las matemáticas en los niños de primer año básico de la escuela de educación básica fiscal nº 5 Patria Ecuatoriana
Fecha
2014-10-28
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Guayaquil. Facultad de Comunicación Social. Carrera de Ingienería en Diseño Gráfico.
Resumen
Este trabajo de investigación tiene por objeto proporcionar a docentes y
estudiantes un instrumento didáctico interactivo con inclusión de la
tecnología, que facilite el proceso de enseñanza- aprendizaje de las
matemáticas de una manera dinámica e interactiva. Con este recurso los
estudiantes tienen la oportunidad de tener un contacto directo con la
tecnología a temprana edad, desarrollar sus destrezas cognitivas
(creativas e intelectuales) y tener un aprendizaje significativo en el
razonamiento lógico matemático. La investigación se basa en el método
inductivo, y el proyecto es de tipo factible, se utilizó la investigación
descriptiva, aplicada y cualitativa. Se determinó la población de Escuela
de Educación Básica Fiscal nº 5 “Patria Ecuatoriana”. La muestra; se
consideró del tipo no probabilística. La aplicación de instrumentos de
investigación: la entrevista y la encuesta, a través de un cuestionario de
preguntas cuyos resultados permitieron justificar la propuesta de
Aplicación multimedia con estrategias didácticas para el desarrollo del
razonamiento lógico matemático.
.
This research aims to provide teachers and an interactive teaching tool students including the technology, which facilitates the process of teaching and learning math in a dynamic and interactive way. With this resource Students have the opportunity to have direct contact with the technology at an early age, developing their cognitive skills (Creative and intellectual) and have a significant learning logical mathematical reasoning. The research is based on the method inductive, and the project is feasible type research was used descriptive, applied and qualitative. School population was determined Basic Education Tax No. 5 "Patria Ecuadorian". The sample; are He considered the probabilistic type. The application of instruments research: the interview and the survey through a questionnaire questions whose results led to justify the proposal Multimedia teaching strategies for application development logical mathematical reasoning.
This research aims to provide teachers and an interactive teaching tool students including the technology, which facilitates the process of teaching and learning math in a dynamic and interactive way. With this resource Students have the opportunity to have direct contact with the technology at an early age, developing their cognitive skills (Creative and intellectual) and have a significant learning logical mathematical reasoning. The research is based on the method inductive, and the project is feasible type research was used descriptive, applied and qualitative. School population was determined Basic Education Tax No. 5 "Patria Ecuadorian". The sample; are He considered the probabilistic type. The application of instruments research: the interview and the survey through a questionnaire questions whose results led to justify the proposal Multimedia teaching strategies for application development logical mathematical reasoning.
Descripción
Palabras clave
TECNOLOGIA, ENSEÑANZA APRENDIZAJE, MATEMATICA, APLICACION MULTIMEDIA